Vyhledat
  • tojidlo

Jak správně zachytit pokroky

Aktualizace: 13. čvc 2019


Sledování svých pokroků je neodmyslitelnou součástí cesty za postavou.

Nechápej mě na úvod špatně, nemyslím, křečovitě se denně vážit a řešit každou malou odchylku . Mluvím o plánu, který ti umožní najít si cestu a trvale na ní zůstat.


Vsadím se, že jsi tady, protože máš zájem o změnu životního stylu. Rozhodnutí máš za sebou a to je to nejtěžší. Teď už si jen stanovit plán, následovat jej ( mrkni na článek Zapisování ) a správně evidovat své pokroky.


Předtím, než se dostaneme k samotným metrikám, nastavíme jedno základní pravidlo: Denní sledování není povoleno. - Tohle moc dobře znám, pustíš se do změny životního stylu a potom den, co den kontroluješ ručičku na váze a pokud se nehne nebo nedejbože se posune o milimetr nahoru, svět se celý převrátí.

Naše tělo je neuvěřitelně složitý stroj a prochází různými změnami, cykly dnem i nocí. Sledování pokroků DEN CO DEN, nijak nepodpoří zdravý vztah k novému životnímu stylu. Za rozumné považuji sledovat a měřit pokroky 1 x týdně ve stejnou dobu, ideálně po tom, co se probudíš, než budeš snídat.


Jak nejefektivněji pokroky měřit?


vážení

určitě na sobě pozoruješ, že váha se ti mění i během dne a to klidně o 2-6 kg . Způsobeno je to mnoha faktory:

  • příjmem soli,

  • hormony,

  • hydratací,

  • zadržováním vody,

  • cvičení,

  • a 💩.

Váha tedy není údaj, který by o tvém pokroku byl schopný říct celý příběh. A to číslo určitě ani tvůj úspěch nedefinuje. Ber ji spíš jako doplněk k dalším, mnohem podstatnějším údajům.


měření

Krejčovský metr do ruky a měřit. Měření prováděj každé ráno, ne po tréninku. Důležité je, měřit se vždy stejným způsobem (na stejném místě). Možná tohle bude znít divně, ale znám svoje tělo a vím, kde mám pihy na rukou a nohou, podle toho se pak orientuji, kde se každý týden měřit.


Prováděj měření obvodu na každém z těchto míst:

  • Pas

  • Boky

  • Stehna

  • Paže

Tip: Ustřihni si provázek nebo pásku podle tvých počátečních mír a uvidíš jak se bude postupně zužovat.


Tip2: Extra motivaci ti zajistí karta pokroků a karta mír. Karty pokroků a mír si můžeš zavěsit kamkoli na viditelné místo nebo složit do tašky a postupně si odškrtávat tvé dosažené výsledky. Pomůžou ti si uvědomit, že si vedeš výborně a postupnými kroky si blíž na své cestě za postavou! Zde na blogu v sekci "ke stažení".





fotky před, po a v průběhu.

Moje oblíbená metoda!

Postav se před zrcadlem v plavkách, spodním či sportovním prádle a zdokumentuj pomocí selfie svůj pokrok. Ideálně pořizovat fotky ze předu i boku.

Možná se ti to nelíbí. Možná je ti nepříjemné fotky někomu ukazovat. Ale věř, že když se ti pak sejde sbírka fotografií z každého týdne, pokroky, které na svém těle uvidíš, tě budou hnát správným směrem.


A tady pár tipů, jak správně fotky pořizovat

  • Vysvléct - Fotit se ve vytahaném tričku či dokonce v mikině, by ti moc ke srovnání neposloužilo. Foť se buď v plavkách, sportovním prádle či upnutých topech.

  • Vždy v tom stejném - uvidíš, že když budeš mít na sobě vždy to samé, výsledky budou zřetelnější.

  • Místo - Pokud je to možné, pořizuj srovnávací fotografie vždy na stejném místě, bez rušivých elementů v pozadí.

  • Stůj rovně - instagramové pózy ti ke srovnání neposlouží..

Focení je opravdu skvělý způsob, jak reálně vidět změny na tvé postavě. Nepodceňuj ho, dodej si trochu odvahy a foť se na začátku tvé cesty, v průběhu i

na konci.


Na cestě za tvou postavou tě @tojidlo rádo provede nejen pomocí článků a pravidelnými posty na instagramovém profilu, ale také designovými kartami edice cesta za postavou :





727 zobrazení

©2018 by TOJIDLO. Proudly created with Wix.com