Vyhledat
  • tojidlo

Mám to a co teď - aneb stop JOJO-efekt

Aktualizace: bře 27

A je to... Cíl dosažen... mám hotovo..

No možná tě hned na začátek zklamu, z části hotovo máš, ale udržet si svou váhu, to je také umění.

Doufám, že tvá cesta za postavou, tě naučila přemýšlet o jídle a změnila tvůj životní styl, protože právě vnímat tvou celou proměnu jako "nový" životní styl je hlavním bodem k tomu si svou váhu udržet.


A jak teď postupovat?

  • Prvních 14 dní po dosažení tvého cíle nedělej zatím žádné změny a sleduj, jak se tvé tělo dál chová.

  • Pokud po 14 dnech stále pokračuje hubnutí je na čase postupně zvyšovat svůj příjem, dokud se nedostaneš do bodu, kdy tvé tělo váhu udržuje.

  • V praxi to vypadá tak, že si každých 14 dní zvýšíš svůj příjem o jednu porci za den. Budou to malé změny, jedna porce může být kus ovoce, menší hrst ořechů, plátek žitného chleba nebo třeba jen lžička olivového oleje do salátu.

  • Stejně tak každých 14 dní si vyhodnoť, jak tělo na změnu zareagovalo. Máš 3 možnosti co se může stát:

  1. stále váha trochu klesá - pokračuj ve čtrnáctidenním navyšování

  2. váha se zastavila - dosažen bod udržování hmotnosti

  3. váha mírně stoupla - hlavně žádná panika... následujících 14 dní nepřidávej, ale ani prosííííím hlavně neubírej, tělo si potřebuje chvilku přivyknout.

  • Pokračuj s novými cíli. Máš, za sebou jednu z nejnáročnějších výzev a s tím se otvírají další možnosti, jak se posouvat dál. Nemusí to být spojeno se ztrátou hmotnosti, co třeba zkusit nějaký nový sport?

  • Hýbej se... pohyb má nejen pozitivní vliv na naše zdraví a tělesnou kondici, ale ovlivňuje naši psychiku. Dokonce se prokázalo, že pravidelné cvičení pozitivně ovlivňuje výběr potravin a skladbu našeho jídelníčku. No řekni, není ti líto po náročném tréninku spořádat celou pizzu? Když je chuť, stačí kousek.

  • A užívej si to... máš za sebou mega kus práce.


Cesta za postavou s #tykarty od @tojidlo


0 zobrazení

©2018 by TOJIDLO. Proudly created with Wix.com