Vyhledat
  • tojidlo

Víš co? Nepotřebuješ summer body

blíží se letní sezóna, to už asi každý ví. Napovídají tomu sluneční paprsky na obloze, ale křičí to na nás každý billboard, leták či jiná reklama.

A s tímto ročním obdobím se každoročně zjevuje přízrak jménem „summer body“. Co to vlastně znamená? Proč se v létě najednou mluví výhradně o „těle do plavek“ a ne o „zdravém těle“?

Jen se vzpamatujeme ze škod, které nám napáchala „novoroční dieta“, nastal čas přejít do režimu „Ach ne, léto“ dieta!

Jenže jde o to, že neexistuje nic jako „summer body“.

Trend "dostaň se do plavek" by podle mého názoru vůbec neměl existovat. Měly bychom se naučit přijmout tělo, které máme. A pokud nejsme spokojené se svým tělem, měly bychom pracovat na tom, abychom byly zdravé a šťastné 365 dní v roce, nejen ty tři měsíce, kdy je léto.

Tělo máme celoročně. Pro VŠECHNY roční období: na jaro, léto, podzim i na zimu!

Reklama na hubnoucí přípravky, detoxy po zimě a během léta na nás cílí neustále, ale právě v těchto dvou obdobích je ten tlak největší. Jen co skončí Vánoce, už nás media nabádají k dietě, jakmile začne léto, zase se v reklamních spotech vyvěšují červené vlajky se slovy: už jsi připravený na léto? Z tohoto kontextu to vypadá, že bychom v podstatě měly jít od diety k dietě.

Kdo to odnáší? MY. Náš vztah k našemu tělu, náš vztah k jídlu a sobě samým. Vlivem ideálu krásy se snažíme a snažíme, přeskakujeme z diety do diety, selhání střída selhání a naše tělesná hmotnost má tendenci jít směrem, kterým nechceme. Co za to může? DIETY! Myslíme si, že jsme se nikdy nesnažily více. Nechybí nám odhodlání, říkáme si:

"Tentokrát to bude jiné."

Pravdou je, že nebude.


Diety nefungují.


Omlouvám se. Tak to prostě je.

Takové odhodlání bychom měly spíše vyměnit za:

„Nebudu držet dietu, jen se budu soustředit na to, co jím. Mým cílem je být zdravá po celý rok.“


Minulý rok jsem dělala na Instagramu takový soukromý průzkum a položila jsem ve stories otázku, jak se kdo připravuje na plavkovou sezónu a jestli vnímají nějaký tlak v rámci reklamy na summer body.

Mám radost, že poměrně velká základna odpověděla, že jejich cílem je být se sebou spokojení po celý rok – sláva! To jsem moc ráda, bohužel tu byla ale stále velká základna, těch, kteří mi psali, že je stresují reklamy na plavkovou sezónu s všemi těmi dokonalými těly. Přesně to je masáž, která může mít vliv zejména na dospívající dívky.





Proč si tedy myslím, že nepotřebujeme summer body?

Zde je pár důvodů:

CO POTOM?

Když věnujeme úsilí na dosažení summer body výlučně pro tři letní měsíce, co se potom stane v těch následujících 9 měsících? To potom jako o to tělo přijdeme? Copak existuje nějaká expirace letního těla? Proto nejen, že je prozřetelnější být konzistentní ve svém životním stylu po celý rok, ale je to i zdravější a dlouhodobě udržitelné.

DĚLÁME TO PRO SEBE?

Dosáhnout těla na plavkovou sezónu většinou chceme kvůli ostatním ne kvůli sobě.

Letní tělo je pro naše publikum na koupališti, ale celoroční tělo je pro nás. Navíc si opravdu myslíte, že někdo řekne: “Pamatuji si ji kvůli jejím břišákům”? Případně – skutečně bychom chtěly, aby si nás někdo pamatoval jenom díky tomu?

OPRAVDU CHCEME PATŘIT DO TÉTO SKUPINY?

Víte, jakou myslím. Olejovat se před vstupem do bazénu, dělat si selfie z každého úhlu se svým summer body, hodiny strávit před zrcadlem, než si správně upravíme vlasy.

Skupina lidí, co na svém letním těle určitě zapracovali a teď ho chtějí ukázat. Tomu rozumím, ale obdiv za to získají možná tak na pár minut. Ve finále naše okolí nechce trávit dovolenou s naším summer body, chtějí být s námi proto, jací jsme uvnitř, protože je jim s námi fajn.

Uvnitř> Navenek

Ano nelze popřít, že naše oči přiláká to, co je atraktivní Ale nezapomeňme, že je to jen začátek. V určitém okamžiku se budeme muset zapojit do nějakého rozhovoru a na základě toho nás pak lidé posuzují – na tom, co je uvnitř, totiž záleží.

Takže se jednou provždy zbavíme pojmu „letní tělo“. Využijme svoji energii a motivaci k tomu, abychom si zdravé tělo v dobré formě udržely po všechna roční období, ať už je to vidět nebo ne.




0 zobrazení

©2018 by TOJIDLO. Proudly created with Wix.com