Vyhledat
  • tojidlo

Zapisování - začínám s #tykarty

Aktualizace: 13. čvc 2019

V dnešním uspěchaném světě, kdy jídlo máme všude kolem sebe, není až tak snadné jíst zdravě. Ať už jde o prodejní automaty v práci nebo škole, pracovní poradu s občerstvením, něco dobrého ke kávě, zmrazená jídla v obchodě s potravinami, vždy se najde něco, co nás bude pokoušet. Nemluvě o nástrahách v podobě oslav, svátků a pod.

Nikdo nemůže jíst zdravě 100 % času. Je mi líto, to se prostě nedá. Můžeme se však snažit jíst zdravě častěji než méně zdravě. A k tomu právě může velmi dobře pomoc zápis stravovacích návyků.


Nejlepší je učit se z vlastních chyb, to platí obecně. A pokud to vztáhnu na jídlo, abychom mohli jíst lépe, musíme si uvědomit, kdy zas tak dobře nejíme. A to je právě účel zápisu stravovacích návyků.


Poznámka: Nechápej zápis stravovacích návyků jako nástroj pro trestání sebe sama za to co sníš. Jeho účel je pochopit jaké jídlo ti dělá dobře a co může být strůjcem tvého prozatiního neúspěchu v hubnutí.


Takže, jak zápisník používat?

Začni tím, že se zavážeš upřímně zdokumentovat každodenní stravovací návyky. Možná budeš sem tam v pokušení nechat drobné věci bez zápisu, ale i kdyby to byly jen jeden nebo dva kousky, měly by se zapsat. Tento dokument je jen pro tebe; nikdo tě za něj nebude soudit, takže není důvod, něco zatajovat.


Kam zapisovat? Kamkoli, kde ti to bude vyhovovat.

  • Oblíbený notes

  • Poznámky v telefonu

  • A nebo, ode mě pro tebe (z lásky) template pro zapisování ZDARMA zde na blogu v sekci "ke stažení"


Pak jednoduše začni psát. Udržuj si svůj zápis stále při sobě a zapiš jídlo ihned po jeho snědení. Nespoléhej se na svou paměť!

Na konci každého dne a potom v závěru celého týdne, analyzuj svoje stravovací návyky. Ze zkušenosti vím, že většina z nás ví, jak má vypadat zdravý jídelníček, ale co je těžké, je zpětná sebereflexe. Dokud to nevidíme na papíře. Proto je zápis stravovacích návyků, tak užitečný.


Zhodnoť si svůj zápis…. A odpověz si například na otázky: Skládá se tvůj jídelníček z 80 % ze zdravých a vyvážených jídel? Neobjevuje se ti více jak 20 % v jídelníčku sladké nebo naopak potraviny s vysokým množstvím tuku? Piješ dost?

Třeba zápisem zjistíš, že v dnech, kdy přeskočíš snídani, máš pak tendence odpoledne sníst, vše na co jen pomyslíš. Nebo naopak přijdeš na to, že když se odbudeš jen salátem k obědu, večer pak nevíš, čím se dojíst. Tohle vše jsou věci, které by si člověk bez zápisu neuvědomil a jedině takové stravovací návyky a uvědomění si, jaké jídlo nás uspokojuje. vede k trvalým změnám a redukci hmotnosti.


A na závěr pár jednoduchých tipů:

  • Jez jen když máš hlad

  • Aaaaa že by logický druhý bod, nejez, když hlad nemáš. (PS: draho, chuť není hlad)

  • Nezapomínej ani na jednu z živin (sacharidy, bílkoviny, tuky) a doplň je zeleninou

  • Hýbej se… a dělej to s radostí a hlavně dělej, co tě baví

  • Přistupuj k sobě, jako k pokojovce, taky ji nenecháš trápit žízní… tvé minimum je vypít 0,03l na 1 kg hmotnosti. A vody prosím pěkně, případně čaje, pokojovku taky nebudeš zalévat vodou se sirupem, že?

  • Starej se o sebe… odpočívej….

  • A vydrž… dej si čas…. bude to stát za to :)


Věř si a měj se sebou trpělivost.


Článek vznikl v rámci projektu #sdilenimotivuje s milníkovými kartičkami #tykarty




Dej mi vědět, že začínáš svou Cestu za postavou, ráda tě na ni budu sledovat a podporovat.


@tojidlo

#tykarty #sdilenimotivuje



623 zobrazení

©2018 by TOJIDLO. Proudly created with Wix.com